Omuletul de langa tine

De ce sa faci un curs Lamaze, puericultura si alaptare

Ca sa fii macar in teorie pregatita!

Cursurile sunt accesibile ca pret; de regula se pot plati in doua rate, sunt tinute de personal calificat – in cazul meu de o moasa calificata si consilier in alaptare certificat.

Un curs corespunzator se bazeaza pe informatii sustinute de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Acest fapt are o deosebita importanta deoarece pe internet (daca alegi sa apelezi la el) gasesti o groaza de variante si informatii care te pot confuza. Asa esti sigura ca ceea ce afli este si certificat de OMS nu de matusa si vecina.

Cursul te pregateste in teorie pentru ultima perioada de sarcina, nastere, alaptare si primele zile cu bebelusul (baita, schimbare scutec, imbracat).

Un topic al discutiilor avute poate fi urmatorul (preluat de pe site-ul Maternitycluj.ro – unde am facut eu acest curs):

  • schimbarile fiziologice ale femeii in timpul sarcinii
  • metodele de confort pentru aceasta perioada (trucuri care sa va usureze disconfortul pe care uneori il provoaca sarcina si care sa grabeasca recuperarea postnatala)
  • semnele de travaliu
  • metode pentru ameliorarea durerii (cele mai eficiente tehnici de masaj, respiratii Lamaze si multe altele)
  • medicatie si interventie (nasterea cu epidurala, cezariana etc )
  • ¬†primul contact cu nou-nascutul
  • initierea alaptarii
  • ingrijirea nou-nascutului
  • si altele

Aceste informatii sunt bine de aprofundat in intervalul de sarcina 26-32 saptamani. Cursul avand cateva intalniri, practic esti bine informata chiar inainte de a naste si cunostintele acumulate sunt proaspete in minte.

La intalniri mai socializezi cu alte mamici, poti intreba absolut orice – recunosc, eu am avut norocul de un instructor minunat pe care, fiind si consilier in alaptare, l-am terorizat si dupa nastere.

Desi am nascut cu cezariana care a fost programata pe ultima suta de metri – planul fiind sa nasc natural – am aflat tot ce trebuia sa stiu despre momentul nasterii: cum se poate declansa travaliul, la ce sa ma astept, ce sa fac, cum sa fac, etc. Aici am aflat de importanta mobilizarii dupa operatia cezariana si ce trebuie sa fac ca sa mi se declanseze lactatia.

La fel despre alaptare: cum sa ingrijesc sanii ca sa evit aparitia mastitelor, pozitionarea bebelusului la san, atasarea corecta, pasii de urmat in alaptare, problemele care pot sa apara – ragade, mastite, galactocel.

La partea de puericultura au participat si viitorii tatici care, facand acest curs, au beneficiat in plus de 10 zile de concediu platit pe langa celelalte 5 zile conform Codului Muncii. Am invatat cum sa facem prima baie, cum sa punem un scutec, cum sa il imbracam si cu ce ca sa nu-l supraincalzim, etc.

Nu toate viitoarele mamici au posibilitatea de a face acest curs dar, pentru cele care puteti, eu va recomand sa il faceti. Asa, macar in teorie o sa fiti pregatite si multe din intrebarile si dilemele care o sa va inunde mintea o sa aiba raspuns.

 

Leave a Reply

