Omuletul de langa tine

Circuitul actelor in natura

Viitoare mamica, pe langa planurile de nastere, iubit si dragalit trebuie sa te gandesti si la partea civil-oficiala a actului nasterii.

La internarea in maternitate trebuie sa ai la tine buletinul sau CI, cardul de sanatate, adeverinta de la locul de munca cum ca s-a platit la CAS (nu stiu daca asta mai este nevoie – va rog sa imi confirmati daca da sau nu – eu nu am avut nevoie la privat), dosarul complet  sau incomplet 😛 cu analizele facute pe parcursul sarcinii si ecografiile).

Pentru eliberarea certificatului constatator al nasterii (nu este totuna cu certificatul de nastere); asta se elibereaza la iesirea din spital; ai nevoie de: certificatul de casatorie (fa si o copie sa ai), buletinele sau CI ale ambilor parinti (daca mama nu e casatorita se cere si certificatul de nastere al mamei).

Pentru eliberarea certificatului de nastere – de la Primarie, ai nevoie de urmatoarele: certificatul constatator al nasterii (cel de mai sus primit la iesirea din spital), actul de identitate al mamei si al tatalui (daca tatal declara copilul) in original si copii, certificatul de casatorie in original si copie. Aici eu as duce si livretul si as intreba daca nu se trece numele copilului in el – teoretic asa ar trebui, practic unii mai omit (la mine asa a fost). De regula aici merge tatal ca tu esti cam rupta dupa nastere, nu prea ai cum lasa copilul s.a.m.d. Ai incredere! Tatal se descurca! 🙂

Copilul trebuie declarat la primarie in termen de 15 zile de la nasterea lui.

In cazurile in care parintii nu sunt casatoriti sau sunt cetateni straini etc. pe site-urile primariilor sunt explicatii detaliate despre ce trebuie sa faca sau sa aduca in plus.

Daca am omis ceva la acest capitol va rog sa completati ca sa nu ramana nimic nelasat pe dinafara.

Vorbeam astazi cu o viitoare mamica care m-a mai intrebat una alta si mi-am adus aminte cum poate sa sperie sau sa copleseasca atata informatie, atatea sarcini de facut, bagaje de impachetat, lucruri de cumparat. Eu faceam liste dupa liste, dosare cu copii xerox sa fie si tot aveam impresia ca sigur am uitat ceva. Ce bine ar fi fost sa le faca altcineva si noi doar sa asteptam nasterea fara stres. :)))) Ce gluma buna am spus!

 

Leave a Reply

