Omuletul de langa tine

Buricul – spaima proaspetelor mamici

…adica bontul ala prins cu o clema de plastic care spanzura periculos pe burtica omuletului.

Esti obosita, corpul iti este rupt dupa nastere, hormonii iti fug in toate directiile si totusi trebuie sa te ocupi de bont. Ramasita aia de carne, amintirea cordonului ombilical care, dupa vindecare, se va transforma intr-un frumos buricel de bebelus.

Nu te speria, arata mai rau decat este! Nu ii faci rau lui bebe daca cureti zona, chiar ii faci un bine ca nu se va infecta. Sunt diferite recomandari de dezinfectare/curatare: unele zic sa dai cu spirt, altele ca doar apa este ok si natura isi va duce vindecarea la final. Tu alegi cum crezi ca e mai bine!

Eu am ales spirtul ca prea era pe acolo o zeama si o carnita. Nu te teme, pe bebe nu il doare; zona aia este amortita. Daca plange e pentru ca simte rece de la spirt si aer. Ca sa fii sigura ca ai dat cu spirt peste tot ridica usor clema care tine bontul – din nou, nu te teme. Sa nu tragi de ea, doar ridic-o usor. Spirtul trebuie sa ajunga si sub clema si in pliurile bontului. O data pe zi este suficient daca dai.

Eu nu am acoperit viitorul buric cu pansament. Scutecul nu trebuie sa il acopere – o sa il pliezi sub bont. Am imbracat brotacul direct cu body. E bine sa umble aerul pe acolo ca se va grabi vindecarea.

Clema cu bontul o sa cada destul de repede: 7-10 zile. Dupa cadere tot va mai fi nevoie de dezinfectare si curatare o perioada scurta- zona nu e cicatrizata perfect – o sa vezi secretii galbui: sunt normale. Poate si cativa picuri de sange daca bebele in somn se misca si hainele ating buricul. Pentru a usca si vindeca mai repede buricul, pe langa spirt, am mai pus si Baneocin pudra. Este un antibiotic care usuca si protejeaza zona. Cu Baneocinul parerile iar sunt impartite: ca este antibiotic si nu e bun pentru bebe sau ca e bun doar putin si doar pentru ajutarea vindecarii buricului. Noi am ales a doua varianta. Cred ca am folosit doar de cateva ori putin, pe viitorul buric, chiar dupa ce a cazut bontul.

Daca ti se pare ca ceva este in neregula apeleaza la medic de urgenta. Daca buricul este infectat ar trebui sa iti miroasa a puroi si zona de jur imprejur sa fie rosie. Dar sunt sigura ca nu va fi cazul! Important este sa dezinfectezi bine si sa lasi cat poti la aer.

Noi nu i-am facut baie bebelului pana nu a cazut bontul; l-am spalat pe parti cu un prosopel mic si apa calduta.

Cu putin curaj, una din primele incercari de mamicie va trece cu brio!

Leave a Reply

